І.П.Підласий у світлі нових дефініцій визначає педагогіку як науку про едукацію і
робурсацію. Едукація розглядається як органічна єдність навчання і виховання, нерозривність педагогічної та учнівської дільності. «Рух
едукації до своєї мети називається едукаційним процесом…, який має свої
відмінності:
1. Едукаційний процес – єдність трьох складників:
педагога, учнів, предмета навчання-виховання.
2. Едукаційний процес відбувається у спеціально
створених умовах. Умовами виступають навчально-виховні заклади, що спеціально
створені для едукаційного процесу.
3. Едукаційний процес має чітко окреслену мету…,
яка виводиться із цільових установок розвитку суспільства, загальнолюдських
цінностей і має сучасне наукове обґрунтування.
4. Едукаційний процес здійснюється за
спеціальними планами і програмами…, які розробляються науково дослідними
установами і затверджуються державними органами.
5. Едукаційний процес управляється педагогами,
кваліфікація яких підтверджена дипломом установленого зразка. Процес, у якому
не присутній кваліфікований педагог, не належить до едукаційного.
6. Едукаційний процес завершується ґарантованим
результатом. Функціонує система поетапного і завершального контролю досягнень,
що виводить кожного вихованця на посильний для нього рівень навченості і
вихованості.
7. Учасники едукаційного процесу несуть
відповідальність у встановленому законодавством порядку за свою діяльність і
поведінку.
Робурсація (від лат. roburs – сили) – спільний процес освіти, розвитку і формування. Отже,
на думку І.П.Підласого «…освіта, розвиток і сформованість виражають різні рівні
вдосконалення людини».
Нові педагогічні ідеї можна знайти у книзі "Синергія в дії", яку видавництвом названо "Спільна дія":
Підласий І.П. Спільна дія/ Іван Павлович
Підласий – Х.: вид.група «Основа», 2012. – 224с.
Немає коментарів:
Дописати коментар